Have Akademi

Kursus 2: Pressearbejde i kulturlivet

Kursus 2:
Pressearbejde i kulturlivet

 

Tirsdag den 4. september kl. 9-16

Ingen har uanede ressourcer til PR – og de fleste har markant færre, end de kunne ønske sig. Derfor bliver det altafgørende, at der lægges en slagkraftig pressestrategi, som sikrer, at man får de rette historier ud til de rette medier – på det rette tidspunkt.

Her spiller den definerede storytelling naturligvis en central rolle, men der ligger også en opgave i at identificere yderligere historier, som kan målrettes bestemte medier og deres fortløbende dagsordener.

At tage kontakt til journalister og redaktører er en disciplin i sig selv, og under anden halvdel af dette modul får deltagerne præsenteret de bedste og mest effektive måder at gribe den direkte pressekontakt an på. Der fokuseres både på, hvordan man pitcher sine historier, så journalisterne tænder på dem nu og her, og på, hvordan man skaber langvarige og frugtbare relationer med individuelle journalister og redaktører.

  • Hvordan lægger man en slagkraftig pressestrategi?
  • Hvilke formater og vinkler skal man tænke i?
  • Hvordan sikrer man den bedste timing og proces?
  • Hvordan skal kulturen som stofområde angribes?
  • Hvordan bruger man et projekts substans til at opnå omtale?
  • Hvad tænder journalisterne på, og hvad er den bedste måde at kontakte dem på?
  • Hvem dækker typisk kulturen – og hvilke mindre åbenlyse steder kan man også opnå dækning?
     

Underviser:
Direktør Michael Feder